tiistai 22. joulukuuta 2015

10 faktaa minusta...

...joita et todennäköisesti tiennyt. Joulun kunniaksi.


1. Olen lapsena esiintynyt postimyyntikuvastossa mainostamassa biljardipöytiä.

                                        (Kuva lainattu http://www.megazone.se/biljardhall/)

2. Minulla on vielä kaksi tai neljä maitohammasta suussa. Toisten hammaslääkäreiden mielestä 2, toisten 4, joten tosiasiassa en ole varma itsekään. (Jännä juttu, että lukioaikana niitä oli neljä, mutta sitten määrä putosi kahteen, vaikkei yhtään hammasta irronnutkaan siinä välissä...)

                         (http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/11/23/maitohampaiden-poistaminen)

3. Olen soittanut pianoa useita vuosia lapsena, mutta kiinnostus lopahti hevosten myötä. Olin kuulemma "poikkeuksellisen lahjakas", ja sain alle 10-vuotiaana ensimmäisenä täydet pisteet musiikkiopiston pääsykokeessa. Minulla on kuulemma absoluuttinen sävelkorva.


4. Tykkään myös laulaa, mutta valitettavasti ääni pilaantuu ulostullessaan (enkä siksi laula koskaan julkisesti!). Ehkä niin ei olisi, jos olisin lapsena aloittanut laulun sivuaineena niinkuin piti, mutta ei ollut muka aikaa, kun hevoset odottivat tallilla ;) Lukion olin musiikkiluokalla, mutta siellä sain hukutettua ääneni muuhun kuoroon.



5. Olen erittäin surkea kädentöissä! En osaa piirtää, askarrella, tehdä käsitöitä enkä muutakaan missä tarvitaan sorminäppäryyttä.

                                       (http://kuopionmuseo.fi/museokauppa-minna-canth)

6. En pidä kalasta ruoassa enkä järvessä. Ruoassa poislukien seitin ja meriahvenen, järvessä kaikki ovat yhtä pelottavia!



7. Mandariinin palasia ei voi syödä, jos ne ovat rikki ennenkuin menevät suuhun.



8. Hämähäkit ovat inhotukseni numero yksi. Vuosien myötä olen niitä oppinut tallilla sietämään, mutta kotona saavat aikaan hysteerisen kohtauksen.



9. Minusta piti tulla talliyrittäjä. Hevostalouden opintoja lopetellessani olin jo hakenut ja saanut kutsun soveltuvuuskokeisiin Ypäjälle suorittamaan tallimestarin EAT:a, mutta siinä kohtaa raskaus siirsi suunnitelmia tulevaisuuteen. Ja sitten kävi niinkuin kävi. Ja nyt en ole talliyrittäjä enkä tallimestarikaan. Enkä yhtään mitään. (tsekkaa täältä enemmän http://hmwithhm.blogspot.fi/2015/12/sarman-lehtijuttu.html )




10. Virallisen työhistoriani olen tehnyt keittiökalustealalla.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hae tästä blogista

Suositut tekstit