torstai 20. heinäkuuta 2017

Kössös osa II

  Hittolainen, nyt kyllä läsähti!! Ehdottomasti mukavin ja miellyttävin ratsastuskerta Niihama-eran aikana!! Tiistaina alkoi toinen kesäkurssi maanantain ryhmän rinnalle; kolmen kerran rivakka täräytys :) Mulle oli laitettu Kössi. Muistanet, että kerran sitä olin jo kokeillut eikä se tehnyt mitään suurta vaikutusta. Peruskiva polle -tittelillä mentiin.

  Siksi en varsinaisesti hyppinyt innosta kun näin nimen listasta. Enemmänkin "ai jaa, taas toi. No käydään kokeilemassa uudestaan" -ajatuksella.

  Mutta Kössihän täräytti tiskiin oikein kunnon yllätyksen! Se oli aivan mielettömän kiva tällä kertaa! Yhäkin askellajit, joissa on todella helppo istua (isosta koosta huolimatta). Yhäkin perusnöyrää tehdään-mitä-sä-haluat -touhuamista. Säädöissä on vielä tekemistä lähinnä pysähtymisen kanssa. Kössös oli sen verran tunnollinen tekijä, että tarjosi enemmän menemistä kuin pysähtymistä. Ja mä haluan, että heti kun mä pyydän, niin hevonen pysähtyy lähestulkoon kuin seinään. Joskus kun maailma yhtäkkiä pyörähtää ympäri, niin siinä ei ole kauheasti aikaa odotella että heppa jarruttelee.

  Hetkittäin sieltä tuli ihan hyvää laukkapätkääkin ja ihan pienen pienen ohikiitävän hetken tunsin paikoittain, että nyt on paketti hallussa - sekä hevonen että oma kroppa. Mutta sitten se taas hävisi, jottei pääse maistamaan liian isoa palaa kakkua kerralla. Olihan tuo teelusikallinenkin ihan kiva maistiainen...

  Nyt vaan mun on pakko pyytää jossain kohtaa Kössi kolmannenkin kerran. Nimittäin kun se ekalla kerralla oli vähän mitäänsanomaton ja tokalla ihan huippu, niin kumpi näistä moodeista nyt on se sen perusmoodi? Onko se siis kiva hevonen, vai vähemmän kiva? :D Ehkä kolmas kerta toden sanoo. Ainakin tämän ratsitunnin jälkeen mulla on uusi lempihevonen :)

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hae tästä blogista

Suositut tekstit