tiistai 25. heinäkuuta 2017

No Pain!

  Eilen jouduin olosuhteiden pakosta kokeilemaan pitkästä aikaa koulusatulassa ratsastusta. Olen välttänyt sitä kuin ruttoa, sillä tulen itse kipeäksi koulusatulassa istumisesta. Jalka joutuu laskeutumaan sen verran alas ja taaksepäin, että mun kireät lonkankoukistajat huutaa hoosiannaa. Viimeksi olen koulusatulassa istunut tällöin, mutta näköjään olen jättänyt tekstissä siitä rutisematta, kun muuten on ollut rutinaa vähän kaikesta mahdollisesta... ;) Mutta olin tuon ratsastuskerran aikana ja jälkeen kyllä kipeä!

  Eilen pyrin siis tietoisesti tekemään "korjaavia liikkeitä" kaikkien välikäyntien aikana ja TADAA! Ehkä vuodessa on tapahtunut myös hieman lonkan kiristyksen periksiantamista (olen työstänyt sitä todella paljon ja taekwon-do varsinkin on ollut siinä apuna), mutta yhdistettynä korjaussarjaan (eli tässä tapauksessa jalkojen nosto satulan siipien eteen) sai aikaan uskomattoman mukavan fiiliksen: ei kipua!! Epämukavuutta kylläkin, mutta kipu loisti poissaolollaan! Pikkuisen hei siistiä!!

  Myös sääolosuhteet olivat meikäläiselle melko kohdillaan; aurinko ei paista ja itseasiassa siinä vähän satelikin tunnin aikana silloin tällöin, joten jaksoin ehdottomasti parhaiten koko kesän aikaisista tunneista. Lisäksi vielä alla oli ihana Fani, joka kulkee niin omalla moottorillaan, ettei ainuttakaan energiapisaraa mene hukkaan. Toki Fanin kanssa on omat työnsä eikä se missään nimessä ole helppo ratsastaa-ratsastaa, mutta tuo oma moottori tekee niin paljon ja jättää niin paljon voimavaroja siihen muuhun työstämiseen.

  En voi muuta sanoa, kuin että olen erittäin tyytyväinen eiliseen tuntiin. Tänään harjoitukset jatkuvat. Olin laittanut heppatoiveeksi Kössin, mutta Kössi nautiskelee ansaitulla laidunlomallaan, joten katsotaan mikä pirssi sieltä alle pöllähtää. (Mulla on kyllä jokin sisäinen aavistus kuka se voisi olla ja ainakin viimeksi kun tätä hevosta aavistelin, niin sehän siellä listassa oli. Katotaan toistuuko aavistus tälläkin kertaa...)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hae tästä blogista

Suositut tekstit